L4 | e-Zwolnienie Online

REGULAMIN ŚWIADCZENIA TELEPORAD

(dalej: Regulamin)

Niniejszy Regulamin obowiązuje od 12 listopada 2024 r. Jego wersję PDF można pobrać tutaj.

§ 1 Informacje ogólne

1. Niniejszy Regulamin odnosi się do usług świadczonych przez Rapiomed Group sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie za pośrednictwem Portalu, do którego dostęp można uzyskać poprzez stronę internetową https://receptomat.pl lub https://l4.pl, lub przez aplikację mobilną, o której mowa w § 12 Regulaminu.
2. Aby dokonać zakupu usług od Rapiomed Group sp. z o.o. za pośrednictwem Portalu, konieczne jest zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego postanowień. Przestrzeganie niniejszego Regulaminu jest warunkiem korzystania z Portalu. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany w formacie pdf na stronie internetowej pod adresem: https://receptomat.pl/regulamin oraz https://l4.pl/regulamin w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści oraz jest dostępny w aplikacji mobilnej w zakładce Regulamin.
3. W celu uzyskania informacji o sposobie gromadzenia i przetwarzania danych osobowych o Pacjencie konieczne jest zapoznanie się z Polityką prywatności dostępną na stronie internetowej pod adresem https://receptomat.pl/polityka-prywatnosci oraz https://l4.pl/polityka-prywatnosci oraz w aplikacji mobilnej w zakładce Polityka prywatności.
4. Regulamin podlega przepisom polskiego prawa.

§ 2 Definicje

Pojęcia używane w Regulaminie oznaczają:
a) Organizator – organizujący udzielanie Teleporad za pośrednictwem Portalu podmiot leczniczy, z którym zawierana jest przez Pacjenta umowa świadczenia Teleporady tj. Rapiomed Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie ul. Łucka 15/204 (00-842 Warszawa), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez sąd rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000695195; NIP: 7252226977; REGON: 368277446;
b) Pacjent – osoba korzystająca za pośrednictwem Portalu z usług Świadczeniodawcy, będąca pacjentem w rozumieniu ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
c) Portal – platforma technologiczna do której dostęp można uzyskać poprzez stronę internetową https://receptomat.pl lub https://l4.pl, lub w aplikacji mobilnej, służąca do udzielania Teleporad
d) Świadczeniodawca – osoba wykonująca zawód medyczny na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
e) Teleporady – świadczenia opieki zdrowotnej udzielane za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności na zasadach określonych w Regulaminie.

§ 3 Organizator

1. Organizator jest podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej i został wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod numerem: 000000229172.
2. Dane kontaktowe Organizatora:
a) kontakt e‑mail: [email protected];
b) numer telefonu dostępny w godzinach 8:00-14:00: +48 697 222 969 oraz numer telefonu dostępny w godzinach 14:00-20:00: +48 697 777 330. Numery telefonu są dostępne od poniedziałku do piątku (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).
3. Organizator zapewnia platformę technologiczną i infrastrukturę (tj. Portal) do łączenia Pacjentów ze Świadczeniodawcami.

§ 4 Rejestracja w Portalu

1. W celu skorzystania z Teleporad konieczne jest dokonanie osobiście przez Pacjenta rejestracji w Portalu (za pośrednictwem strony https://receptomat.pl albo https://l4.pl lub w aplikacji mobilnej, o której jest mowa w § 12 Regulaminu). Rejestracja skutkuje utworzeniem indywidualnego konta Pacjenta w Portalu.
2. Jeżeli Pacjent chce w ramach Portalu korzystać z Teleporad dla swojego dziecka (osoby pod opieką prawną Pacjenta), Pacjent powinien dane dziecka dodać w swoim panelu Pacjenta, a przy zamawianiu usługi wskazać, że Teleporada ma dotyczyć dziecka. Można zarejestrować wyłącznie dziecko, które ukończyło 6 rok życia. Dzieciom poniżej 6 roku życia nie są udzielane Teleporady.
3. Pacjent zobowiązuje się nie ujawniać osobom trzecim danych dostępowych do konta Pacjenta w Portalu. W przypadku podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa danych konta Pacjenta, w tym w sytuacji, gdy nieuprawniona osoba trzecia pozyskała login i hasło do konta Pacjenta w Portalu, Pacjent powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt Organizatorowi.
4. W przypadku podejrzenia, iż podane dane osobowe Pacjenta są niezgodne z prawdą lub konto Pacjenta jest wykorzystywane przez inną niż Pacjent osobę, Organizator zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Pacjenta w Portalu do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
5. Każdy Pacjent może założyć tylko jedno konto w Portalu.
6. Korzystanie z Portalu jest możliwe pod warunkiem spełnienia następujących wymagań technicznych: posiadanie przez Pacjenta urządzenia z dostępem do sieci Internet, aktualnej wersji przeglądarki internetowej, aktywnego indywidualnego konta poczty elektronicznej (e‑mail), polskiego numeru telefonu komórkowego.

§ 5 Teleporady - informacje ogólne

1. Teleporady wykonywane przez Świadczeniodawców przy użyciu Portalu obejmują udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, których charakter oraz specyfika pozwala przyjąć, że zgodnie z aktualną wiedzą medyczną i stanem zdrowia Pacjenta, mogą one być udzielane na odległość.
2. Teleporady są udzielane przez zespół wykwalifikowanych Świadczeniodawców.
3. W celu poprawy jakości świadczonych Teleporad rozmowy z Pacjentami mogą być przez Organizatora nagrywane zgodnie z Regulaminem nagrywania rozmów (https://receptomat.pl/rodo/regulamin-nagrywania-rozmow, https://l4.pl/rodo/regulamin-nagrywania-rozmow).
4. Teleporady otrzymywane od Świadczeniodawców nie mają na celu zastąpienia porady i relacji łączącej Pacjenta z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej czy lekarzem opieki specjalistycznej udzielanej stacjonarnie. W nagłych wypadkach należy zwrócić się o pomoc doraźną, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
5. Organizator może prowadzić kampanie polegające na promocji zdrowia, zgodne z przepisami powszechnie obowiązującymi, w tym w szczególności z art. 3 ust. 2 pkt. 1 ustawy o działalności leczniczej.

§ 6 Zamówienie Teleporady

1. Teleporady świadczone są przez Świadczeniodawców wyłącznie poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny z Pacjentem.
2. Pacjent ponosi pełną odpowiedzialność za to, że przekazane przez Pacjenta do Świadczeniodawcy informacje są prawdziwe.
3. Zamówienie Teleporady odbywa się w następujący sposób:
a) po wejściu lub zalogowaniu się do Portalu Pacjent wybiera rodzaj Teleporady, którą jest zainteresowany (w tym ewentualnie dokonuje wyboru Teleporady dla dziecka).
b) następnie Pacjent wypełnia formularz zawierający ogólne pytania i oświadczenia (dalej “Formularz Ogólny”), w tym podaje swoje dane osobowe i akceptuje Regulamin, a następnie potwierdza przyciskiem “Zapłać” zamiar zawarcia umowy świadczenia Teleporady z Organizatorem.
c) następnie Pacjent zostanie poproszony o dokonanie płatności za zamówioną Teleporadę za pośrednictwem systemu płatności internetowych. Po otrzymaniu płatności przez Organizatora, Organizator wyśle maila z potwierdzeniem zawarcia umowy niezwłocznie tzn. nie później niż w ciągu 1 dnia roboczego od dnia otrzymania płatności. W momencie otrzymania tego maila przez Pacjenta zostaje zawarta umowa dotycząca zamówionej Teleporady.
d) po dokonaniu płatności Pacjent otrzymuje prośbę o wypełnienie formularza zawierającego szczegółowe pytania oraz oświadczenia (dalej “Formularz Szczegółowy”).
e) Po zaakceptowaniu wszystkich oświadczeń z Formularza Szczegółowego, Pacjent oczekuje na kontakt z lekarzem.
4. W sytuacji, o której jest mowa w § 6 pkt. 3 d) powyżej, jeśli Pacjent nie wypełni Formularza Szczegółowego, ma możliwość wyboru na swoim koncie: (i) otrzymanie zwrotu ceny zapłaconej za Teleporadę lub (ii) otrzymanie kuponu do wykorzystania na kolejną Teleporadę u Organizatora. Kupon może być wykorzystany w terminie 1 miesiąca od dnia go otrzymania przez Pacjenta. Szczegóły na temat zasad wykorzystania kuponu można znaleźć na koncie Pacjenta. Powyższe nie ogranicza prawa Pacjenta do odstąpienia od umowy, o którym jest mowa w § 18 poniżej.

§ 7 Świadczenie Teleporady

1. Lekarz kontaktuje się z Pacjentem telefonicznie na podany przez Pacjenta w formularzu polski numer telefonu komórkowego, w godzinach wskazanych w § 7 ust. 12 poniżej. Kontakt może nastąpić również z zastrzeżonego numeru telefonu. Jeżeli Pacjent ma zablokowane połączenia z numerów zastrzeżonych, powinien odblokować je przed terminem wykonania Teleporady.
2. Na początku Teleporady, Świadczeniodawca poprosi Pacjenta o podanie imienia, nazwiska oraz numeru PESEL użytego na potrzeby rejestracji konta Pacjenta w Portalu w celu weryfikacji tożsamości Pacjenta.
3. Świadczeniodawca, zgodnie ze wskazaniami medycznymi, poprosi Pacjenta o dokumentację medyczną.
4. Świadczeniodawca nie wystawi e‑recepty na poniższe leki, jeśli Pacjent nie posiada aktualnych wyników badań lub nie posiada dokumentacji medycznej:
a. leki silnie działające,
b. leki niosące za sobą możliwość uzależnienia i leki psychotropowe (w tym preparaty wskazane w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 11 września 2006 r. w sprawie środków odurzających, substancji psychotropowych, prekursorów kategorii 1 i preparatów zawierających te środki lub substancje),
c. hormonalną terapię zastępczą oraz antykoncepcję nie będące kontynuacją leczenia,
d. doustne leki retinoidowe niebędące kontynuację leczenia,
e. leki do stosowania poza rejestracją.
5. Świadczeniodawca nie wystawia e‑recept na leki o działaniu poronnym ani nie prowadzi wysyłki takich środków.
6. Świadczeniodawca nie wystawia e‑recept do realizacji terapii u zwierząt.
7. W przypadku dzieci, e‑zwolnienie na opiekę nad członkiem rodziny może być wystawione wyłącznie na dziecko od 14 roku życia.
8. Organizator jest prywatnym podmiotem leczniczym. W związku z tym Pacjent akceptuje, że e‑skierowanie wystawiane jest na badania w ramach prywatnej opieki medycznej.
9. Świadczenie Teleporady zostanie udzielone Pacjentowi w standardowym czasie do 48 godzin od momentu dokonania płatności za Teleporadę i zaakceptowania wszystkich oświadczeń (z Formularza Ogólnego i Szczegółowego) przez Pacjenta, o ile krótszy termin realizacji Teleporady nie zostanie wskazany przy zamawianiu danej usługi w Portalu. Jeśli udzielenie Teleporady nie będzie możliwe we wskazanym terminie, Pacjent będzie miał możliwość rezygnacji z zamówionej usługi (na zasadach określonych w § 13 ust. 4). Niezależnie od powyższego, Pacjentowi przysługują uprawnienia z § 18 Regulaminu.
10. Podmiot leczniczy może udostępnić realizację usługi w krótszym czasie niż standardowy czas wskazany w ust. 9 powyżej. Szczegółowe warunki świadczenia takiej usługi zostaną przekazane Pacjentowi przed zawarciem umowy świadczenia Teleporady.
11. Świadczeniodawca będzie próbował skontaktować się telefonicznie z Pacjentem 3 (trzy) razy, nie częściej niż raz na godzinę. W razie nieudanej próby kontaktu (tj. gdy Pacjent nie odbierze telefonu od Świadczeniodawcy) Pacjent dostanie wiadomość sms o tym, że lekarz próbował się z nim skontaktować oraz że możliwe jest kliknięcie w przesłany link w celu niezwłocznego wywołania kolejnej próby kontaktu. Gdy Pacjent nie odbierze telefonu od Świadczeniodawcy pomimo 3 (trzy)-krotnej próby kontaktu ze strony Świadczeniodawcy, usługa jest w pełni wykonana, a Pacjentowi nie przysługuje zwrot opłaty wniesionej za Teleporadę.
12. Świadczeniodawcy realizują Teleporady w godzinach 8:00 – 22:00 od poniedziałku do niedzieli. Zamówienia Teleporady składane po godz. 22:00, są obsługiwane w pierwszej kolejności następnego dnia.

§ 8 Zobowiązania Pacjenta

Pacjent zobowiązuje się do:
1. podawania wyłącznie prawdziwych, aktualnych, rzetelnych i kompletnych informacji dotyczących stanu jego zdrowia;
2. zapoznawania się z wszelką korespondencją udostępnioną Pacjentowi za pośrednictwem Portalu;
3. przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami udzielonymi przez Świadczeniodawcę oraz dołączoną do leku ulotką, z którą Pacjent powinien się zapoznać; w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z przyjmowaniem leków należy skontaktować się ze Świadczeniodawcą bądź innym lekarzem lub farmaceutą;
4. przyjęcia do wiadomości, iż w stanach podejrzenia nagłego zagrożenia zdrowotnego Pacjenta:
a) Organizator lub Świadczeniodawca mogą skontaktować się ze służbami medycznymi pod numer alarmowy 112 bez potrzeby wyrażania zgody przez Pacjenta w celu wezwania dla niego pomocy;
b) jeśli pozwala na to stan zdrowia, Pacjent sam powinien wezwać pogotowie ratunkowe dzwoniąc na nr tel. 112;
c) w sytuacji przedłużającego się problemu technicznego lub innego powodu utrudniającego możliwość skorzystania z Portalu, Pacjent powinien udać się po pomoc do najbliższej stacjonarnej placówki opieki zdrowotnej lub zadzwonić pod nr tel. 112;
5. poinformowania Świadczeniodawcy, za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek efektów ubocznych zażycia przepisanego przez Świadczeniodawcę leku, a także gdy jego zastosowanie budzi jakikolwiek niepokój Pacjenta.

§ 9 Reklamacje

1. Reklamacje można składać w dowolnej formie np. na adres email ([email protected]), listownie na adres siedziby Organizatora (Rapiomed Group Sp. z o.o., Łucka 15/204, 00-842 Warszawa) lub telefonicznie (numer telefonu dostępny w godzinach 8:00-14:00: +48 697 222 969 lub numer telefonu dostępny w godzinach 14:00-20:00: +48 697 777 330). Preferowaną metodą składania reklamacji jest składanie ich za pomocą formularza kontaktowego (https://receptomat.pl/kontakt, https://l4.pl/kontakt).
2. Organizator wskazuje następujące informacje, które Pacjent powinien zawrzeć w zgłoszeniu, aby usprawnić jego rozpatrzenie przez Organizatora (ale nie są one obowiązkowe):
a) PESEL, numer ID konsultacji (tj. numer podany w mailu informującym o zawarciu umowy) oraz adres e‑mail lub adres pocztowy, na który ma być wysłana odpowiedź;
b) określenie przedmiotu reklamacji;
c) wskazanie szacunkowej daty zdarzenia, którego dotyczy reklamacja;
d) wskazanie żądanie Pacjenta/ oczekiwania wobec Organizatora.
3. Rozpatrzenie uwag i reklamacji i poinformowanie Pacjenta o decyzji dot. reklamacji następuje w najszybszym możliwym terminie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia wpływu uwag lub reklamacji do Organizatora.
4. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres e‑mail lub/i adres korespondencyjny, wskazany zgodnie z § 9 ust. 2 pkt a powyżej w ww. terminie.
5. Pacjent będący konsumentem w Unii Europejskiej, jest również uprawniony do skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń elektronicznie poprzez specjalną platformę interaktywną ODR (Online Dispute Resolution). Link do platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr

§ 10 Ceny usług i promocje

Wszelkie ceny zamieszczone w Portalu stanowią ceny brutto i są wyrażone w złotych polskich (PLN). Aktualne ceny Teleporad oraz wysokości innych opłat pobieranych przez Organizatora (jeżeli istnieją) są zawarte w Cenniku udostępnionym na stronie internetowej Portalu. Dodatkowo, cena Teleporady przedstawiana jest Pacjentowi w procesie składania zamówienia przed zawarciem umowy dotyczącej Teleporady.

§ 11 Zasady dokonywania rozliczeń

1. Wszelkie płatności dokonywane na rzecz Organizatora odbywają się za pośrednictwem systemu płatności internetowych.
2. W przypadku płatności dokonywanych na rzecz Organizatora za datę zapłaty uznaje się moment realizacji płatności na rzecz Organizatora przez konsumenta.
3. Wszelkie zwroty płatności na rzecz Pacjenta dokonywane są za pośrednictwem tej samej metody płatności, chyba że Pacjent wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Pacjent nie poniesie z tego tytułu żadnych opłat.
4. Pacjent ponosi koszty wynikające z korzystania przez niego ze środków komunikacji elektronicznej niezbędnych do skorzystania z Teleporady wg cennika operatora świadczącego na rzecz Pacjenta usługi telekomunikacyjne.
5. Organizator udostępnia metody płatności obsługiwane przez następujących operatorów płatności: Przelewy24, TPay, PayPo. Informacja o oferowanych przez Organizatora dostępnych metodach płatniczych w Portalu jest podana przy składaniu zamówienia Teleporady.

§ 12 Aplikacja mobilna

1. Z Portalu można korzystać również za pomocą aplikacji mobilnej, możliwej do pobrania z App Store oraz Google Play.
2. Wszystkie postanowienia niniejszego Regulaminu mają zastosowanie również do aplikacji mobilnej.
3. W aplikacji mobilnej użytkownikom mogą być wyświetlane komunikaty w formie powiadomień push: związane ze świadczoną Teleporadą, powiadomienia systemowe lub o funkcjonalnościach aplikacji oraz Portalu a także informacje o aktualnych promocjach produktów i usług Portalu.

§ 13 Zwrot płatności

1. Umowa o świadczenie Teleporady zawierana jest na zasadach określonych w § 6 niniejszego Regulaminu.
2. Umowa o prowadzenie konta Pacjenta w Portalu zostaje zawarta w momencie rejestracji konta Pacjenta.
3. Przed rozpoczęciem świadczenia Teleporady Pacjentowi jest przekazywana informacja o tym, że jeśli świadczenie usługi rozpocznie się przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, to po wykonaniu tej usługi w pełni (czyli po odbyciu Teleporady lub 3 (trzech) nieudanych próbach kontaktu telefonicznego Świadczeniodawcy z Pacjentem, o czym jest mowa w § 7 ust. 11 powyżej) Pacjentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od momentu zawarcia umowy, o którym mowa w § 18.
4. W przypadkach, gdy Teleporada nie została jeszcze wykonana w pełni, Pacjent może wnioskować o zwrot środków pieniężnych za niedokończoną Teleporadę. W takim przypadku kwota zapłacona przez Pacjenta zostanie mu zwrócona niezwłocznie, za pośrednictwem tej samej metody płatności, jakiej Pacjent użył dokonując zakupu usługi, chyba że Pacjent wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Pacjent nie poniesie z tego tytułu żadnych opłat. Organizator umożliwia wnioskowanie o zwrot środków pieniężnych m.in. poprzez przycisk “Dokonaj Zwrotu” dostępny w Portalu (Panel Pacjenta ‑> Twoje Dane ‑> Zwroty). Niezależnie od powyższego Pacjentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 18.

§ 14 Zasady ponoszenia odpowiedzialności

1. Teleporady są świadczone wyłącznie przez posiadających odpowiednie uprawnienia Świadczeniodawców, którzy podpisali niezależnie umowy z Organizatorem w zakresie świadczenia przez nich usług.
2. Świadczeniodawcy ponoszą odpowiedzialność za zgodność Teleporad z aktualną wiedzą medyczną oraz zasadami ich udzielania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
3. Świadczeniodawcy wykonują Teleporady w sposób samodzielny oraz ponoszą odpowiedzialność wobec Pacjenta, któremu jest udzielana Teleporada.
4. W przypadku wystąpienia nagłej sytuacji, określonej w § 8 pkt 4 Regulaminu, Świadczeniodawca niezwłocznie informuje właściwe służby, w szczególności poprzez wykonanie telefonu pod nr 112, o zdarzeniu ze wskazaniem okoliczności, które mogą być istotne przy niesieniu Pacjentowi pomocy (imię i nazwisko, miejsce przebywania Pacjenta, określenie prawdopodobnej przyczyny zagrożenia życia lub zdrowia, wskazanie innych relewantnych schorzeń, na które cierpi Pacjent lub inne konieczne informacje). Postępowanie w sposób wskazany powyżej stanowić będzie wypełnienie wynikających z przepisów prawa obowiązków postępowania w stanie nagłym.
5. Odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową ponosi Organizator (jako strona umowy z Pacjentem). Nie wyłącza to odpowiedzialności innych podmiotów na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
6. Zabronione jest używanie Portalu do celów innych niż uzyskanie Teleporady, w szczególności zabronione jest używanie Portalu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.
7. Przesyłanie treści niezgodnych z prawem, sprzecznych z dobrymi obyczajami lub naruszających prawa Organizatora lub Świadczeniodawcy lub innych osób i podmiotów oraz treści, które mogłyby powodować lub zachęcać do zachowania uznawanego za działanie niezgodne z prawem lub Regulaminem, lub za naruszające prawa osób trzecich, takie jak prawa własności intelektualnej lub dobra osobiste, jest zabronione. Organizator będzie zgłaszał naruszenie właściwych przepisów prawa do odpowiednich organów ścigania. W przypadku takiego naruszenia konto Pacjenta w Portalu zostanie natychmiast zablokowane.

§ 15 Polityka prywatności oraz Cookies

Polityka prywatności oraz polityka plików cookies są udostępniane w aplikacji mobilnej w zakładce Polityka prywatności i Polityka Cookies oraz na stronie internetowej pod adresem: https://receptomat.pl/polityka-prywatnosci i https://l4.pl/polityka-prywatnosci oraz https://receptomat.pl/polityka-cookies i https://l4.pl/polityka-cookies w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Są one też udostępniane Pacjentowi w chwili rejestracji w Portalu. Określają one zasady przetwarzania zebranych danych osobowych oraz zawierają informacje na temat plików cookies wykorzystywanych na Portalu.

§ 16 Informacje zamieszczane na Portalu

1. Ogólne informacje medyczne znajdujące się na Portalu – w odróżnieniu od spersonalizowanych informacji umieszczanych w panelu Pacjenta – nie stanowią substytutu porady medycznej i nie powinny być odczytywane i rozumiane w ten sposób. Nie są one informacjami, które należy traktować jako poradę medyczną, a stanowią jedynie własne przemyślenia autorów publikacji i mają na celu zainteresowanie użytkowników Portalu danym zagadnieniem. Należy uzyskać specjalistyczną poradę medyczną przed podjęciem lub zaniechaniem jakichkolwiek działań na podstawie ogólnych informacji medycznych znajdujących się na Portalu.
2. Organizator może zamieszczać na Portalu odnośniki (linki) do stron internetowych, których właścicielami są osoby trzecie lub które są kontrolowane przez osoby trzecie. Te odnośniki są zamieszczone dla wygody Pacjenta i Organizator nie ma wpływu na treści zawarte na tych stronach.

§ 17 Prawa własności intelektualnej

1. Organizator jest właścicielem lub licencjobiorcą wszystkich praw własności intelektualnej do Portalu i materiałów na nim opublikowanych (obejmujących w szczególności tekst, zdjęcia, grafikę, znaki towarowe, ikony, logotypy itp.).
2. Wszelkie wykorzystanie w jakikolwiek sposób treści udostępnianych na Portalu, poza zakresem dozwolonego użytku osobistego, wymaga uprzedniej zgody Organizatora.
3. W przypadku wykorzystania treści udostępnianych na Portalu, z zastrzeżeniem użytku osobistego, o którym mowa w ust. 2 powyżej, Organizator oraz inni zidentyfikowani twórcy muszą zostać wskazani jako autorzy ww. treści.

§ 18 Ustawowe prawo odstąpienia od umowy

1. Pacjent ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny. W przypadku, gdy Pacjent zażądał wykonania usługi przed terminem na odstąpienie od umowy, ma zastosowanie § 13 ust. 3.
2. Pacjent, który chce wykonać swoje prawo do odstąpienia od umowy, powinien powiadomić o tym Organizatora przed upływem terminu wskazanego § 18 ust. 1. Pacjent może powiadomić Organizatora o swojej woli odstąpienia od umowy w dowolnej formie. W tym celu Pacjent przykładowo powinien przesłać do Organizatora oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. pocztą tradycyjną na adres Rapiomed Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie ul. Łucka 15/204 (00-842 Warszawa) albo za pomocą wiadomości e‑mail na adres [email protected]. Skorzystanie z przycisku 'Dokonaj zwrotu' w okresie, w którym Pacjentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jest również formą złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
3. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Pacjent może skorzystać z formularza stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. W przypadku odstąpienia od umowy wszelkie środki wpłacone przez Pacjenta w związku z umową, od której odstąpił, zostaną mu niezwłocznie zwrócone, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot zostanie dokonany z wykorzystaniem tej samej metody płatności, którą wykorzystał Pacjent podczas zawierania umowy, chyba że Pacjent wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Pacjent nie poniesie z tego tytułu żadnych opłat.
5. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt. 1 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.

Wersja regulaminu obowiązująca od 12 listopada 2024 r. (dla klientów, którzy zaakceptowali regulamin od tego dnia)

ZAŁĄCZNIK NR 1

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

  1. Adresat: Rapiomed Group spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie ul. Łucka 15/204 (00-842 Warszawa), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie pod numerem KRS 0000695195; NIP: 7252226977; REGON: 368277446, adres e‑mail: [email protected]

  2. Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

  3. Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

  4. Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

  5. Adres konsumenta(-ów)

  6. Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

  7. Data

(*) Niepotrzebne skreślić

Wcześniejsze wersje Regulaminu znajdziesz w Repozytorium.