1. Organizator udzielania świadczeń telemedycznych nie wykonuje jakichkolwiek czynności w zakresie zarządzania medycznego i kontroli merytorycznej nad realizowaną Usługą telemedyczną / Telekonsultacją lub inną usługą świadczeń zdrowotnych udzielaną na rzecz Pacjentów przez Świadczeniodawców. Wszystkie diagnozy, procedury i inne profesjonalne czynności składające się na Usługę telemedyczną / Telekonsultację są świadczone i wykonywane wyłącznie przez posiadających odpowiednie uprawnienia Świadczeniodawców, którzy podpisali niezależnie umowy z Organizatorem w zakresie świadczenia przez nich usług.
2. Świadczeniodawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za swoje usługi, w tym Usługi telemedyczne / Telekonsultacje, ich zgodność z aktualną wiedzą medyczną oraz zasadami ich udzielania. Organizator nie świadczy samodzielnie żadnych świadczeń zdrowotnych, w tym Usług telemedycznych / Telekonsultacji, ani innych usług Świadczeniodawców, zatem nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez Świadczeniodawców. Organizator, ani osoby trzecie, które informują o usługach, nie ponoszą odpowiedzialności za profesjonalne porady, które uzyskuje Pacjent od Świadczeniodawców za pośrednictwem Portalu.
3. Świadczeniodawcy wykonują Usługi telemedyczne / Telekonsultacje w sposób samodzielny, bez nadzoru i zwierzchnictwa merytorycznego Organizatora oraz ponoszą pełną odpowiedzialność zawodową, prawną, finansową i cywilną wobec Pacjenta, któremu jest udzielana usługa telemedycyny.
4. Świadczeniodawca ponosi odpowiedzialność za szkodę, którą poniósł Pacjent w związku z udzielanymi mu Usługami telemedycznymi / Telekonsultacjami.
5. Organizator ani Świadczeniodawca nie ponoszą odpowiedzialności za podanie przez Pacjenta niekompletnych, nieprawdziwych, nieaktualnych lub nieprawidłowych informacji, zwłaszcza w przypadku podania danych osób trzecich bez ich wiedzy lub zgody. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub w inny sposób nieprawidłowych danych wyłączna odpowiedzialność spoczywa na Pacjencie.
6. Organizator ani Świadczeniodawca nie ponoszą odpowiedzialności za skutki przyjmowania leków przez Pacjenta niezgodnie z zaleceniami lekarza oraz informacjami zawartymi na ulotce.
7. W przypadku wystąpienia nagłej sytuacji, określonej w § 8 pkt 5 Regulaminu, Świadczeniodawca niezwłocznie informuje właściwe służby, w szczególności poprzez wykonanie telefonu pod nr 112, o zdarzeniu ze wskazaniem okoliczności, które mogą być istotne przy niesieniu Pacjentowi pomocy (imię i nazwisko, miejsce przebywania Pacjenta, określenie prawdopodobnej przyczyny zagrożenia życia lub zdrowia, wskazanie innych relewantnych schorzeń, na które cierpi Pacjent lub inne konieczne informacje). Postępowanie w sposób wskazany powyżej stanowić będzie wypełnienie wynikających z przepisów prawa obowiązków postępowania w stanie nagłym.
8. Organizator nie gwarantuje, że Portal lub dowolne treści na nim umieszczone lub usługi udostępniane w Portalu, będą dostępne zawsze w sposób nieprzerwany. Organizator podejmuje niezbędne starania, by Portal funkcjonował i był dostępny dla Pacjentów 24 godziny na dobę, jednak możliwe jest zawieszenie lub przerwa w funkcjonowania Portalu z przyczyn technicznych, jak też zmiany całości lub części Portalu bez uprzedzenia (za wyjątkiem historii płatności Pacjenta dokonanych za pośrednictwem Portalu), w szczególności z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Organizatora, takich jak zewnętrzne, narzucane przez organy władzy państwowej ograniczenia.
9. Systemy elektroniczne, z których korzysta Organizator, zawierają sieci i protokoły bezpieczeństwa oprogramowania w celu ochrony prywatności i bezpieczeństwa informacji zdrowotnych. Jednakże w niektórych przypadkach protokoły bezpieczeństwa mogą zawieść i spowodować naruszenie prywatności i/lub osobistych informacji zdrowotnych. W takim przypadku Organizator podejmie wszelkie przewidziane środki w celu zapobieżenia naruszeniom, w szczególności zgodnie z przepisami RODO.
10. Zabronione jest używanie Portalu do celów innych niż uzyskanie Usługi telemedycznej / Telekonsultacji, w szczególności zabronione jest używanie Portalu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem w tym utrudniającym lub uniemożliwiającym jego działanie jak np.: wprowadzanie do Portalu tzw. wirusów, trojanów, robaków, bomb logicznych lub innych materiałów, które są złośliwe lub technologicznie szkodliwe. Pacjentowi nie wolno próbować uzyskać nieuprawnionego dostępu do: Portalu (w tym w imieniu innej osoby), serwera, na którym działa Portal, komputerów lub baz danych podłączonych do Portalu. Ponadto, Pacjentowi nie wolno atakować portalu poprzez denial-of-service lub rozproszony denial-of-service.
11. Przesyłanie treści niezgodnych z prawem, sprzecznych z dobrymi obyczajami lub naruszających prawa Organizatora lub Świadczeniodawcy lub innych osób i podmiotów oraz treści które mogłyby powodować lub zachęcać do zachowania uznawanego za działanie niezgodne z prawem, naruszającego prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie lub dobra osobiste, jest zabronione. Organizator będzie zgłaszał każde takie naruszenie do odpowiednich organów ścigania i będzie z nimi współpracować poprzez ujawnienie tożsamości osoby dokonującej określonych powyżej czynności. W przypadku takiego naruszenia konto Pacjenta w Portalu może zostać natychmiast zablokowane.
12. Organizator lub świadczeniodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
1) szkody wyrządzone podmiotom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Pacjentów z Usług telemedycznych / Telekonsultacji w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa,
2) szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania Usług telemedycznych / Telekonsultacji, będące następstwem okoliczności, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, wskutek działania siły wyższej,
3) działania i zaniechania osób trzecich, z wyjątkiem osób, za które Organizator ponosi odpowiedzialność na mocy przepisów prawa,
4) podanie przez Pacjenta nieprawdziwych lub niepełnych informacji przy rejestracji.