PYTANIA ZADANE PRZEZ WAS
Znajdziesz tutaj odpowiedzi na pytania zadawane przez innych użytkowników, dotyczące korzystania z serwisu. Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami.
W jaki sposób zapłacę?
Za konsultację wygodnie zapłacisz za pośrednictwem systemu płatności online TPay.
Dlaczego usługa jest płatna?
Jesteśmy prywatnym podmiotem leczniczym. Usługi nie są refundowane przez NFZ.
Internetowe Konto Pacjenta IKP, czy muszę je mieć?
Nie ma takiej konieczności.
Zapomniałem hasła – jak je odzyskać?
Wystarczy, że na ekranie logowania klikniesz w odnośnik "Przypomnij hasło", a potem będziesz postępować zgodnie z wyświetlonymi instrukcjami.
Czy jest możliwość zmiany adresu e-mail?
Tak, można to zrobić w Panelu Pacjenta.
Czy e-zwolnienie jest dostarczone do pracodawcy?
Tak. Co do zasady, e-zwolnienie wystawiane jest przez Świadczeniodawcę w formie elektronicznej i automatycznie przesyłane na profil Platformy Usług Elektronicznych płatnika składek i do systemu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Czy usługa gwarantuje otrzymanie e-zwolnienia?
Nie. Jeżeli lekarz posiada wątpliwości co do stanu zdrowia lub danych podanych przez pacjenta, wówczas może odmówić wykonania usługi.
Minął jeden dzień od wystawienia e-zwolnienia, i nadal nie jest widoczne w PUE ZUS. Dlaczego?
E-zwolnienie może być widoczne w ciągu 72h od wypełnienia wniosku. Jest to związane z opóźnieniem w aktualizacji danych w systemie PUE ZUS.
Nie zdążyłem/am odebrać telefonu. Czy lekarz zadzwoni do mnie ponownie?
Tak. Lekarz ma obowiązek podjęcia trzech prób nawiązania kontaktu.
Jak długo trwa uzyskanie e-zwolnienia przez portal l4.pl?
Realizacja e-zwolnienia zajmuje od 15 min do 8h. Zależy to od kompleksowości wywiadu i problemu zdrowotnego pacjenta.
Czy e-zwolnienie jest akceptowane przez pracodawców?
Tak, e-zwolnienie nie różni się od tego przepisanego przez lekarza podczas osobistej wizyty i pracodawca ma obowiązek takie zwolnienie lekarskie honorować na równi z tradycyjnym.
Kiedy mogę otrzymać e-zwolnienie?
Podczas e-wizyty lekarz każdorazowo ocenia stan zdrowia pacjenta i jeśli istnieją ku temu wskazania, może wystawić e-zwolnienie.
E-zwolnienie wstecz – czy jest możliwe?
W uzasadnionych przypadkach lekarz może wystawić zwolnienie wstecz. Pamiętaj jednak, że najlepiej jest, aby zwolnienie trafiło do ZUSu jak najszybciej, najpóźniej w pierwszym dniu Twojej nieobecności w pracy.
Z jakiego numeru dzwoni lekarz?
Lekarz wykonuje połączenia z numeru zastrzeżonego. Jeżeli masz zablokowane połączenia z numerów zastrzeżonych, odblokuj je przed telekonsultacją.