PYTANIA ZADANE PRZEZ WAS
Znajdziesz tutaj odpowiedzi na pytania zadawane przez innych użytkowników, dotyczące korzystania z serwisu. Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami.
W jaki sposób zapłacę za konsultację lekarską?
Za konsultację zapłacisz za pośrednictwem systemu płatności online TPay, Przelewy24 lub PayPo - odroczona płatność.
Dlaczego usługa jest płatna?
Podmiot leczniczy Rapiomed Group Sp. z o.o. nie posiada umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Telekonsultacje realizowane przez lekarzy świadczących usługi w ramach umowy z Rapiomed Group Sp. z o.o. nie są refundowane przez NFZ.
Czy muszę mieć Internetowe Konto Pacjenta (IKP)?
Żeby skorzystać z telekonsultacji w l4.pl, nie musisz być aktywnym użytkownikiem Internetowego Konta Pacjenta (IKP). IKP posiada jednak każda osoba, która ma numer PESEL. Do zalogowania się do IKP potrzebujesz profilu zaufanego. W IKP znajdziesz Twoje e-recepty i historię leczenia. Masz także możliwość nadania lekarzowi, u którego odbywasz telekonsultację, dostępu do IKP a co za tym idzie do historii leczenia i wystawionych e-recept. To poprawi jakość świadczonych usług i zwiększy efektywność leczenia.
Jak odzyskać zapomniane hasło?
Wystarczy, jeśli na ekranie logowania klikniesz odnośnik "Przypomnij hasło", a potem będziesz postępować zgodnie z instrukcjami.
Czy jest możliwość zmiany adresu e-mail?
Tak, możesz to zrobić w Panelu Pacjenta.
Czy e-zwolnienie jest dostarczone do pracodawcy?
Tak. Co do zasady, e-zwolnienie wystawiane jest przez Świadczeniodawcę w formie elektronicznej i automatycznie przesyłane na profil Platformy Usług Elektronicznych płatnika składek i do systemu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Czy usługa gwarantuje otrzymanie e-zwolnienia?
Nie. Jeżeli lekarz posiada wątpliwości co do stanu zdrowia lub danych podanych przez pacjenta, wówczas może odmówić wykonania usługi.
Minął jeden dzień od wystawienia e-zwolnienia, i nadal nie jest widoczne w PUE ZUS. Dlaczego?
E-zwolnienie może być widoczne w ciągu 72h od wypełnienia wniosku. Jest to związane z opóźnieniem w aktualizacji danych w systemie PUE ZUS.
Nie zdążyłem/am odebrać telefonu. Czy lekarz zadzwoni do mnie ponownie?
Tak. Lekarz ma obowiązek podjęcia trzech prób nawiązania kontaktu.
Jak długo trwa uzyskanie e-zwolnienia przez portal l4.pl?
Realizacja e-zwolnienia zajmuje od 30 min do 8h. Zależy to od kompleksowości wywiadu i problemu zdrowotnego pacjenta.
Czy e-zwolnienie jest akceptowane przez pracodawców?
Tak, e-zwolnienie nie różni się od tego przepisanego przez lekarza podczas osobistej wizyty i pracodawca ma obowiązek takie zwolnienie lekarskie honorować na równi z tradycyjnym.
Kiedy mogę otrzymać e-zwolnienie?
Podczas e-wizyty lekarz każdorazowo ocenia stan zdrowia pacjenta i jeśli istnieją ku temu wskazania, może wystawić e-zwolnienie.
E-zwolnienie wstecz – czy jest możliwe?
W uzasadnionych przypadkach lekarz może wystawić zwolnienie wstecz. Pamiętaj jednak, że najlepiej jest, aby zwolnienie trafiło do ZUSu jak najszybciej, najpóźniej w pierwszym dniu Twojej nieobecności w pracy.
Z jakiego numeru dzwoni lekarz?
Lekarz wykonuje połączenia z numeru zastrzeżonego. Jeżeli masz zablokowane połączenia z numerów zastrzeżonych, odblokuj je przed telekonsultacją.