L4 | e-Zwolnienie w kilka godzin

Z jakimi dolegliwościami zgłosić się na konsultację online?

Teleporada jest formą szybkiego kontaktu z lekarzem, która niemalże natychmiastowo daje możliwość skonsultowania niepokojących objawów. Tylko w nielicznych przypadkach nie może być ona alternatywą dla wizyty stacjonarnej. Sprawdź, jakie objawy możesz skonsultować podczas e-wizyty, a w jakich przypadkach niezbędna jest udanie się do gabinetu lekarskiego.

Jakie dolegliwości można konsultować przez teleporadę? 

Konsultacja telefoniczna może być przeprowadzona z dowolnym specjalistą. E-wizyta szczególnie zalecana jest w przypadku pojawienia się nagłych i niepokojących objawów lub też, kiedy termin wizyty stacjonarnej jest odległy, a dolegliwości znacznie wpływają na pogorszenie komfortu życia lub samopoczucia pacjenta

Należą do nich m.in.: wysoka gorączka, wymioty, nasilające się objawy alergii, silne zawroty głowy, uporczywy ból ucha, ataki migreny, problemy z ciśnieniem, podejrzenie zapalenia pęcherza, podejrzenie zapalenia grzybiczego pochwy lub penisa. 

Jakie dolegliwości można konsultować przez teleporadęTeleporada jest doskonałym rozwiązaniem dla kobiet przyjmujących antykoncepcję hormonalną. W trakcie jej trwania możliwe jest przedłużenie recepty na przyjmowane tabletki. Serwis Receptomat.pl umożliwia odbycie teleporady z lekarzem dowolnej specjalności i sprawne otrzymanie kodu do realizacji e-recepty. 

Lekarze w serwisie l4.pl dyżurują przez 7 dni w tygodniu. 

8:00-22:00 od poniedziałku do czwartku 

8:00-18:00 w piątek
oraz w weekendy. 

Wypełniając ankietę i zamawiając teleporadę, podaj swój numer telefonu. Po zapoznaniu się ze zgłoszeniem, lekarz skontaktuje się z Tobą w celu odbycia konsultacji

Kiedy teleporada jest wystarczająca?

Teleporada jest wystarczająca w przypadku potrzeby otrzymania e-recepty na stale przyjmowane leki lub e-zwolnienia z pracy. Oznacza to, że aby przedłużyć terapię farmakologiczną na lekarstwa, które przyjmujesz, nie musisz osobiście stawiać się w gabinecie lekarskim. Teleporada idealnie sprawdzi się w przypadku pacjentów ze schorzeniami przewlekłymi. Ta szybka forma konsultacji z lekarzem pozwala na częstą i sprawną kontrolę stanu zdrowia pacjenta i efektu działania leków. Konsultacja online zalecana jest również osobom po przebytej hospitalizacji, które wymagają oceny kontrolnej stanu zdrowia lub rekonwalescencji

Kiedy teleporada nie zastąpi wizyty osobistej?

Chociaż teleporada ma wiele zalet i umożliwia szybki kontakt z lekarzem, to jednak w kilku przypadkach nie zastąpi wizyty osobistej w gabinecie lekarskim. 

Nie może być alternatywą dla tradycyjnej wizyty, jeśli

  • dotyczy dzieci poniżej 6 roku życia, u których niezbędne jest przeprowadzenie badań, 

  • pacjentem jest osoba z chorobą przewlekłą, u której nastąpiło pogorszenie stanu zdrowia lub wystąpienie objawów wymagających szerszej diagnostyki,

  • pacjentem jest osoba z podejrzeniem choroby nowotworowej,

  • dotyczy osoby, która nigdy wcześniej nie korzystała z podstawowej opieki zdrowotnej i jest to jej pierwsza wizyta u lekarza, 

  • pacjent nie udziela zgody na przedstawienie telefonicznie lub za pośrednictwem wideokonferencji informacji o sobie i swoim stanie zdrowia. 

Kiedy niezbędna jest wizyta stacjonarna? 

Podczas teleporady lekarz na podstawie otrzymanych od pacjenta informacji może podjąć decyzję o skierowaniu go na wizytę stacjonarną lub zlecić bezpośrednie udanie się na pogotowie. Decyzja taka może zostać podjęta na skutek długo utrzymujących się objawów (np. bólu lub trwającej ponad tydzień gorączki), pogorszenia się stanu zdrowia pacjenta pomimo przyjmowanych leków lub wystąpienia dolegliwości, które nie pozwalają na postawienie jasnej diagnozy za pośrednictwem zdalnej konsultacji.