L4 | e-Zwolnienie Online

PYTANIA ZADANE PRZEZ WAS

Znajdziesz tutaj odpowiedzi na pytania zadawane przez innych użytkowników, dotyczące korzystania z serwisu l4.pl. Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami.

W jaki sposób zapłacę za konsultację lekarską?

Za konsultację zapłacisz za pośrednictwem systemu płatności online TPay, Przelewy24 lub PayPo - odroczona płatność.


Dlaczego usługa jest płatna?

Podmiot leczniczy Rapiomed Group Sp. z o.o. nie posiada umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Telekonsultacje realizowane przez lekarzy świadczących usługi w ramach umowy z Rapiomed Group Sp. z o.o. nie są refundowane przez NFZ.


Czy muszę mieć Internetowe Konto Pacjenta (IKP)?

Żeby skorzystać z telekonsultacji w l4.pl, nie musisz być aktywnym użytkownikiem Internetowego Konta Pacjenta (IKP). IKP posiada jednak każda osoba, która ma numer PESEL. Do zalogowania się do IKP potrzebujesz profilu zaufanego. W IKP znajdziesz Twoje e-recepty i historię leczenia. Masz także możliwość nadania lekarzowi, u którego odbywasz telekonsultację, dostępu do IKP a co za tym idzie do historii leczenia i wystawionych e-recept. To poprawi jakość świadczonych usług i zwiększy efektywność leczenia.


Jak odzyskać zapomniane hasło?

Wystarczy, jeśli na ekranie logowania klikniesz odnośnik "Przypomnij hasło", a potem będziesz postępować zgodnie z instrukcjami.


Czy jest możliwość zmiany adresu e-mail?

Tak, możesz to zrobić w Panelu Pacjenta.


Czy e-zwolnienie jest dostarczone do pracodawcy?

Tak. E-zwolnienie wystawiane jest w formie elektronicznej i automatycznie przesyłane na profil Platformy Usług Elektronicznych płatnika składek i do systemu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.


Czy usługa teleporada z e-zwolnieniem gwarantuje otrzymanie e-zwolnienia?

Nie. Zwolnienie lekarskie zostanie wystawione, jeśli lekarz stwierdzi, że stan zdrowia pacjenta nie pozwala na wykonywanie obowiązków zawodowych. Jeżeli lekarz będzie miał wątpliwości co do stanu zdrowia lub informacji przekazanych przez pacjenta, wówczas nie wystawi e-zwolnienia.


Minął jeden dzień od wystawienia e-zwolnienia, i nadal nie jest widoczne w PUE ZUS. Dlaczego?

E-zwolnienie zostanie uwidocznione w PUE ZUS w ciągu 72h od jego wystawienia. Jest to związane z opóźnieniem w aktualizacji danych w systemie PUE ZUS.


Nie zdążyłem/am odebrać telefonu. Czy lekarz zadzwoni do mnie ponownie?

Tak. Lekarz podejmuje 3 próby nawiązania kontaktu.


Czy e-zwolnienie jest akceptowane przez pracodawców?

Tak, od 1 grudnia 2018 r. zwolnienia są wystawiane wyłącznie w formie elektronicznej, zarówno podczas wizyt w gabinecie lekarskim jak i podczas teleporady.


Kiedy mogę otrzymać e-zwolnienie?

Podczas teleporady lekarz każdorazowo ocenia stan zdrowia pacjenta i jeśli istnieją ku temu wskazania, może wystawić e-zwolnienie.


E-zwolnienie wstecz – czy jest możliwe?

W uzasadnionych przypadkach lekarz może wystawić zwolnienie wstecz. Pamiętaj jednak, że najlepiej jest, aby zwolnienie trafiło do ZUSu jak najszybciej, najpóźniej w pierwszym dniu Twojej nieobecności w pracy.


Z jakiego numeru dzwoni lekarz?

Lekarz wykonuje połączenia z numeru zastrzeżonego. Jeżeli masz zablokowane połączenia z numerów zastrzeżonych, odblokuj je przed telekonsultacją.